Regulamin Organizacyjny
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
OŚRODKA SPORTU I REKREACJI W SZCZECINKU
I. Postanowienia ogólne.
§ 1.
Regulamin Organizacyjny, zwany w dalszej treści „Regulaminem” określa szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy w Ośrodku Sportu i Rekreacji w Szczecinku.
§ 2.
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
- Gminie – należy przez to rozumieć Miasto Szczecinek,
- Burmistrzu – należy przez to rozumieć Burmistrza Miasta Szczecinek,
- Ośrodku – należy przez to rozumieć Ośrodek Sportu i Rekreacji w Szczecinku,
- Radzie Miasta - należy przez to rozumieć Radę Miasta Szczecinek,
- Komórce organizacyjnej - należy przez to rozumieć dział, sekcję lub samodzielne stanowisko pracy,
- Kierowniku komórki organizacyjnej - należy przez to rozumieć kierownika działu lub sekcji,
- Pracodawcy – należy przez to rozumieć Ośrodek Sportu i Rekreacji w Szczecinku.
§ 3.
Ośrodek Sportu i Rekreacji w Szczecinku działa na podstawie:
- ustawy z dnia 25 czerwca 2010 roku o sporcie ( t.j. Dz.U.2014.715),
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. 2013.885. z późn. zm.),
- uchwały Nr XLII/399/06 Rady Miasta Szczecinek z dnia 28 sierpnia 2006 roku w sprawie likwidacji Zakładu Budżetowego Ośrodek Sportu
i Rekreacji i utworzenia jednostki budżetowej Ośrodek Sportu i Rekreacji w Szczecinku, - Statutu Ośrodka Sportu i Rekreacji w Szczecinku nadanego przez Radę Miasta Szczecinek uchwałą przywołaną w pkt 3.
§ 4.
- Siedzibą Ośrodka jest miasto Szczecinek.
- Obszarem działania Ośrodka jest miasto Szczecinek.
- Ośrodek jest jednostką budżetową, wpisaną do wykazu jednostek organizacyjnych Miasta Szczecinek.
§ 5.
- Do podstawowych obowiązków Ośrodka należy realizacja zadań Miasta Szczecinek w zakresie turystyki oraz kultury fizycznej na którą składają się sport wraz z wychowaniem fizycznym i rehabilitacją ruchową.
- Ośrodek zarządza również w imieniu Miasta Szczecinek terenami oraz obiektami rekreacyjnymi i sportowymi.
§ 6.
W szczególności do obowiązków Ośrodka należy:
- utrzymywanie obiektów i urządzeń sportowych przekazanych do administrowania,
- zapewnienie właściwej eksploatacji i konserwacji obiektów sportowych i rekreacyjnych,
- odpłatne i nieodpłatne udostępnianie obiektów dla organizowania imprez sportowych i rekreacyjnych oraz dla potrzeb szkolenia zainteresowanym organizacjom i instytucjom,
- organizowanie własnych i zleconych imprez w zakresie powszechnej kultury fizycznej i rekreacji oraz imprez o charakterze komercyjnym,
- prowadzenie „Akademii Piłkarskiej” dla dzieci i młodzieży szkolnej oraz organizacja różnego rodzaju zawodów i imprez sportowych związany z piłka nożną,
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi kultury fizycznej i sportu, w tym szkołami, placówkami oświatowo – wychowawczymi, zakładami pracy i innymi organizacjami społecznymi w zaspokajaniu potrzeb w dziedzinie kultury fizycznej i rekreacji,
- współdziałanie w przestrzennym zagospodarowaniu miasta w dziedzinie rekreacji ruchowej, sportu, turystyki i wypoczynku.
§ 7.
- Ośrodkiem zarządza i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor.
- Dyrektora zatrudnia i zwalnia Burmistrz Miasta Szczecinek.
- Do obowiązków i uprawnień Dyrektora należy w szczególności:
- zapewnienie właściwej organizacji pracy Ośrodka, dokonywanie podziału zadań pomiędzy poszczególne komórki organizacyjne oraz prowadzenie gospodarki finansowej,
- wykonywanie obowiązków pracodawcy w rozumieniu Kodeksu Pracy w stosunku do osób zatrudnionych w Ośrodku,
- podejmowanie decyzji merytorycznych sprawach należących do właściwości Ośrodka
- zawieranie umów i porozumień w celu realizacji zadań,
- reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz oraz w stosunkach prawnych wobec osób trzecich,
- wykonywanie innych czynności, zgodnie z zakresem pełnomocnictwa uzyskanego od Burmistrza,
- współpraca z Burmistrzem w zakresie obrony cywilnej,
- monitorowanie skuteczność kontroli zarządczej i jej poszczególnych elementów.
- Dyrektor może upoważnić kierowników komórek organizacyjnych do wykonywania w jego imieniu określonych czynności.
- Przepisy wewnętrzne dotyczące działalności Ośrodka wydaje Dyrektor w formie zarządzeń.
- W czasie nieobecności Dyrektora jego obowiązki wykonuje Zastępca Dyrektora ds. utrzymania obiektów sportowych i rekreacyjnych.
§ 8.
- Do kompetencji i obowiązków Zastępcy Dyrektora ds. utrzymania obiektów sportowych i rekreacyjnych należy:
- kierowanie określonymi grupami spraw i sprawowanie nadzoru nad komórkami organizacyjnymi zgodnie z upoważnieniem udzielonym przez Dyrektora,
- wykonywanie obowiązków i uprawnień Dyrektora podczas jego nieobecności lub niemożności pełnienia funkcji.
- Zastępca Dyrektora ds. utrzymania obiektów sportowych i rekreacyjnych kieruje Działem utrzymania obiektów sportowych i rekreacyjnych (DUO).
II. Komórki organizacyjne.
§ 9.
- W Ośrodku mogą być tworzone następujące komórki organizacyjne:
- działy,
- sekcje,
- samodzielne stanowiska pracy.
- O ilości utworzonych działów, sekcji i samodzielnych stanowisk pracy decyduje Burmistrz Miasta Szczecinek na wniosek Dyrektora w oparciu o posiadane etaty i potrzeby Ośrodka.
- W celu realizacji określonych zadań, Dyrektor spośród pracowników komórek organizacyjnych Ośrodka może powoływać komisje zadaniowe.
§ 10.
- Dział lub sekcja są podstawową komórką organizacyjną, zajmującą się określoną problematyką i działalnością w sposób kompleksowy lub kilkoma pokrewnymi zagadnieniami, których realizacja w jednej komórce organizacyjnej ułatwia prawidłowe zarządzanie.
- Działem lub sekcją kieruje kierownik albo upoważniony przez Dyrektora Ośrodka pracownik tej komórki organizacyjnej, zwany dalej pracownikiem wiodącym.
- W ramach działu lub sekcji może być utworzona pracownia.
§ 11.
- Samodzielne stanowisko pracy jest najmniejszą komórką organizacyjną, którą tworzy się w wypadku konieczności organizacyjnego wyodrębnienia określonej problematyki nie uzasadniającego powołania większej komórki organizacyjnej tj. działu lub sekcji.
- Samodzielne stanowisko pracy może być tworzone w ramach działu lub sekcji lub jako komórka samodzielna.
§ 12.
Wewnętrzna organizacja każdej komórki organizacyjnej obejmuje:
- zakres działania określony w niniejszym Regulaminie,
- wykaz stanowisk służbowych,
- zakresy zadań pracowników.
§ 13.
- Do podstawowych zadań wspólnych dla wszystkich komórek organizacyjnych należy:
- organizowanie załatwiania spraw należących do kompetencji komórki organizacyjnej,
- przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych, wystąpień, aktów wewnętrznych i opinii w sprawach należących do kompetencji Dyrektora,
- opracowywanie sprawozdań, analiz z innych materiałów,
- zapewnienie optymalnej organizacji i dyscypliny pracy,
- usprawnienie organizacji, metod i form pracy,
- czuwanie nad przestrzeganiem tajemnicy służbowej oraz ochroną danych osobowych,
- przestrzeganie przepisów z zakresu bhp oraz p-poż,
- przestrzeganie przepisów w zakresie obiegu dokumentów,
- promocja zadań statutowych Ośrodka,
- dbałość o pomieszczenia, w których jest prowadzona działalność komórki organizacyjnej, sprzęt i wyposażenie oraz opieka na dziećmi i młodzieżą przebywającymi w pomieszczeniach lub uczestniczącymi w zajęciach.
- Sprawy i zadania składające się na kompetencję komórki organizacyjnej określają niniejszy Regulamin, przepisy prawa oraz polecenie Dyrektora.
§ 14.
Do podstawowych zadań, obowiązków i uprawnień wspólnych dla wszystkich kierowników komórek organizacyjnych należy:
- koordynowanie i nadzorowanie pracy komórki organizacyjnej jak również bieżąca współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka w zakresie prawidłowego wykonywania zadań,
- przekazywanie do wiadomości podległym pracownikom otrzymanych poleceń, ustaleń, dyspozycji i aktów normatywnych,
- żądanie od komórek organizacyjnych Ośrodka materiałów, informacji i opinii potrzebnych do wykonywania zadań,
- ustalanie i aktualizowanie zakresów czynności dla podległych pracowników,
- nadzór nad przestrzeganiem przez podległych pracowników dyscypliny i porządku pracy oraz przepisów o ochronie danych osobowych,
- sprawowanie nadzoru nad prawidłowością stosowania w komórce organizacyjnej przepisów regulujących obieg dokumentów,
- powierzanie w uzasadnionych przypadkach podległym pracownikom wykonywania czynności i zadań nie objętych pracowniczym zakresem obowiązków,
- bieżącej kontroli stanu bhp na poszczególnych stanowiskach pracy,
- systematycznie, nie rzadziej jednak niż raz w roku kalendarzowym, dokonywanie identyfikacji zewnętrznego i wewnętrznego ryzyka związanego z poszczególnymi celami i zadaniami.
§ 15.
- Kierownicy komórek organizacyjnych kierują ich pracą oraz ponoszą odpowiedzialność za całokształt powierzonych im zadań.
- Kierownicy komórek organizacyjnych ponoszą odpowiedzialność materialną za majątek będący w ich dyspozycji.
- Za właściwe wykonanie zadań przewidzianych dla poszczególnych stanowisk pracy, bezpośrednią odpowiedzialność ponoszą pracownicy zatrudnienie na tych stanowiskach.
§ 16.
- Szczegółowe zakresy czynności, uprawnień i odpowiedzialności kierowników komórek organizacyjnych Ośrodka oraz pracowników zatrudnionych na stanowiskach samodzielnych ustala Dyrektor.
- Szczegółowe zakresy czynności, uprawnień i odpowiedzialności pozostałych pracowników Ośrodka ustalają właściwi kierownicy komórek organizacyjnych, a zatwierdza Dyrektor.
- Kierownicy komórek organizacyjnych upoważnieni są do zlecenia pracownikom tych jednostek prac doraźnych – nie przewidzianych w szczegółowych zakresach czynności.
- Kierownicy komórek organizacyjnych zobowiązani są do aktualizacji na bieżąco zakresów czynności pracowników w przypadkach zmian zaistniałych wskutek innego podziału pracy lub zmian organizacyjnych.
III. Struktura organizacyjna.
§ 17.
- 1. W Ośrodku tworzy się następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy, oznaczone symbolami literowymi, stosowanymi do znakowania pism:
- Dział utrzymania obiektów sportowych i rekreacyjnych ( DUO),
- Sekcję Finansowo-księgową ( SFK),
- Sekcja Akademia Piłkarska (AP),
- Samodzielne stanowisko – Referent ds. organizacji imprez ( OI),
- Samodzielne stanowisko – Kierownik kancelarii (KK).
- Pracę wszystkich komórek organizacyjnych nadzoruje bezpośrednio Dyrektor.
- Szczegółową strukturę organizacyjną Ośrodka określa schemat stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
IV. Zakresy działania komórek organizacyjnych.
§ 18.
A. Dział utrzymania obiektów sportowych i rekreacyjnych.
- Do podstawowych zadań Działu utrzymania obiektów sportowych i rekreacyjnych należy między innymi:
- administrowanie obiektami oraz znajdującymi się w nich urządzeniami sportowo -rekreacyjnymi, prowadzenie zaopatrzenia, gospodarki materiałowej oraz prawidłowego składowania materiałów, nadzór nad bieżącą konserwacją i remontami budynków, sprzętu i urządzeń,
- zapewnienie czystości i sprawności technicznej budynków, obiektów sportowych oraz sprzętu sportowego i rekreacyjnego,
- zabezpieczenie należytego stanu sanitarno-porządkowego obiektów Ośrodka,
- dbanie o estetyczny wygląd terenów zielonych wokół budynków i obiektów Ośrodka,
- prowadzenie ewidencji budynków i obiektów oraz sprawozdawczości zgodnie z obowiązującymi przepisami i ustaleniami,
- nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem transportu samochodowego,
- współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych,
- prowadzenie magazynów,
- zapewnienie sprawności technicznej obiektów i urządzeń w trakcie imprez oraz ich udostępnianie kontrahentom Ośrodka,
- dysponowanie i zapewnienie sprawności stanu technicznego sprzętu elektronicznego do obsługi imprez.
- pozyskiwanie kontrahentów na usługi świadczone przez Ośrodek oraz kontrahentów na reklamy stałe i w trakcie imprez,
- zapewnienie prawidłowego wyposażenia obiektów budowlanych Ośrodka w sprzęt p-poż.
- opracowywanie instrukcji p-poż, ewakuacyjnych i innych dla obiektów Ośrodka,
- prowadzenie dokumentacji zamówień publicznych,
- właściwe, oparte na uwarunkowaniach ustawowych sporządzenie specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) i wzoru umowy,
- przygotowywanie odpowiednich druków i formularzy niezbędnych do pracy komisji zamówień publicznych i biegłych (rzeczoznawców);
- przygotowywanie dokumentów działu do archiwizacji.
- Działem utrzymania obiektów sportowych i rekreacyjnych kieruje Zastępca Dyrektora ds. utrzymania obiektów sportowych i rekreacyjnych. W czasie nieobecności Zastępcy Dyrektora ds. utrzymania obiektów sportowych i rekreacyjnych jego obowiązki wykonuje w całości gospodarz obiektów.
- Pracownikami Działu są: Zastępca Dyrektora ds. utrzymania obiektów sportowych i rekreacyjnych, gospodarz obiektów, pracownik zaplecza sportowego, konserwatorzy, robotnicy i kierowca autobusu.
- Z uwagi na sezonowość imprez dopuszcza się możliwość zatrudniania dodatkowych osób posiadających szczególne uprawnienia na czas określony lub na czas trwania imprezy.
§ 19.
B. Sekcja finansowo-księgowa.
- Do zadań sekcji finansowo-księgowego należy między innymi:
- prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,
- prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych, opracowywanie projektów przepisów wydawanych przez Dyrektora, a dotyczących rachunkowości, w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów finansowych, zasad prowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji,
- prowadzenie spraw budżetowo-finansowych w Ośrodka,
- sporządzanie planów finansowo-budżetowych oraz ich realizacja,
- dekretowanie dowodów księgowych zatwierdzonych do realizacji,
- prowadzenie ewidencji i sprawozdawczości zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- sporządzanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań oraz bilansu rocznego,
- nadzór nad sporządzaniem i rozliczaniem rocznej inwentaryzacji.
- prowadzenie analityki do kont materiałów, przedmiotów nietrwałych i środków trwałych,
- sprawdzenie rachunków i delegacji pod względem rachunkowym i formalnym,
- sporządzanie przelewów,
- prowadzenie kasy gotówkowej i sporządzania raportów kasowych,
- sporządzanie list płac, przygotowywanie i dokonywanie wypłat wynagrodzeń pracowników,
- prowadzenie spraw ubezpieczeń osobowych i ZUS pracowników Ośrodka,
- wystawianie dokumentów za świadczone przez Ośrodek usługi,
- prowadzenie spraw kadrowych pracowników Ośrodka,
- prowadzenie ewidencji przedmiotów nietrwałych w księgach inwentarzowych, ilościowo-wartościowo,
- rozliczanie i inwentaryzacja przedmiotów nietrwałych,
- prowadzenie kasy zgodnie z przepisami obrotu pieniężnego i zasadami gospodarki kasowej, określonej w instrukcji kasowej,
- miesięczne sporządzanie deklaracji PEFRON,
- sporządzanie sprawozdawczości GUS,
- sporządzanie deklaracji podatkowych pracowników PIT,
- sporządzanie kalkulacji kosztów według rodzajów na poszczególne obiekty i ich rozliczanie w porównaniu do planu budżetowego,
- przygotowywanie dokumentów sekcji do archiwizacji.
- Sekcją kieruje kierownik sekcji - Główny Księgowy Ośrodka. W czasie nieobecności kierownika sekcji jego obowiązki wykonuje w całości upoważniony przez kierownika pracownik Sekcji.
- Pracownikami sekcji są: kierownik sekcji - Główny księgowy, starszy księgowy i specjalista ds. księgowości.
§ 20.
C. Sekcja Akademia Piłkarska.
- Do podstawowych zadań sekcji należy:
- organizowanie, koordynowanie i prowadzenie zajęć treningowych piłki nożnej dla dzieci i młodzieży szkolnej w ramach „Akademii Piłkarskiej“ OSiR, zwanej dalej AP OSiR,
- inspirowanie i popularyzowanie piłki nożnej wśród dzieci i młodzieży szkolnej miasta Szczecinek,
- prowadzenie naboru dzieci i młodzieży szkolnej do AP OSiR, na podstawie zatwierdzonej przez Dyrektora OSiR „Procedury naboru“,
- przeprowadzanie kwalifikacji i selekcji uczestników AP OSiR do poszczególnych grup treningowych,
- dobór trenerów i instruktorów zajęć treningowych piłki nożnej oraz dokonywanie okresowej oceny ich pracy,
- nadzór organizacyjny i merytoryczny nad osobami prowadzącymi zajęcia treningowe piłki nożnej,
- tworzenie harmonogramów zajęć treningowych i kontrola ich realizacji,
- prowadzenie dokumentacji zajęć treningowych ( dzienniczki) oraz ewidencji poszczególnych imprez, szkoleń itp.,
- współpraca z Zarządem Uczniowskiego Klubu Sportowego „Akademia Piłkarska“ w Szczecinku w zakresie udziału młodzieży szkolnej, uczęszczającej na zajęcia treningowe AP OSiR, w rozgrywkach ligi PZPN,
- utrzymywanie kontaktów z rodzicami dzieci i młodzieży uczestniczącej w AP OSiR oraz informowanie ich o wynikach edukacji piłkarskiej ich dzieci,
- gospodarowanie powierzonym sprzętem sportowym oraz innymi materiałami niezbędnymi do realizacji zadań i celów AP OSiR oraz dokumentowanie ich zużycia,
- opracowywanie rocznych i miesięcznych planów oraz preliminarzy wszystkich przedsięwzięć AP OSiR w porozumieniu z Dyrektorem Ośrodka,
- potwierdzanie na dokumentach finansowych związanych z AP OSiR (fakturach, rachunkach) zasadności wydatkowanych kwot,
- terminowe sporządzanie wymaganych sprawozdań i planów w zakresie AP OSiR,
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi OSiR w zakresie realizacji zadań swojego stanowiska pracy,
- informowanie przełożonego o stopniu realizowanych zadań oraz napotykanych trudnościach,
- przestrzeganie powszechnie obowiązujących zasad bezpieczeństwa uprawiania piłki nożnej przez dzieci i młodzież szkolną oraz regulaminów bezpiecznego korzystania z obiektów i sprzętu sportowego OSiR.
- Pracownikami sekcji są: trener koordynator, specjalista ds. piłki nożnej oraz trenerzy piłki nożnej.
- Sekcją kieruje trener koordynator.
§ 21.
D. Samodzielne stanowisko – Referent ds. organizacji imprez.
- Do podstawowych zadań referenta należy w szczególności:
- opracowywanie własnej oferty usług w dziedzinie kultury fizycznej i szeroko pojętej rekreacji,
- organizowanie, prowadzenie i zapewnienie prawidłowości przebiegu imprez własnych i zleconych, we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka,
- opracowywanie preliminarzy imprez własnych,
- przygotowywanie i kompletowanie dokumentacji imprez własnych i zleconych, dokumentacji wymaganej przepisami prawa oraz aktami wewnętrznymi,
- prowadzenie ewidencji poszczególnych imprez, szkoleń oraz obozów sportowych,
- kompletowanie dokumentów we współpracy z Działem utrzymania obiektów sportowych i rekreacyjnych do faktur w zakresie umów rezerwacji i zleceń oraz przygotowanie rozliczeń finansowych,
- aktualizacja bieżących informacji na stronie internetowej Ośrodka,
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka w zakresie realizacji zadań swojego stanowiska pracy,
- obsługa klubów sportowych w zakresie poligrafii,
- przygotowywanie dokumentów z realizacji zadań do archiwizacji.
- W przypadku udziału wolontariuszy w imprezach organizowanych przez Ośrodek referent zapewnia im odpowiednie zajęcie i koordynuje współpracę z innymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka.
§ 22.
G. Samodzielne stanowisko – Kierownik kancelarii.
Do podstawowych zadań stanowiska pracy kierownika kancelarii należy w szczególności:
- prowadzenie sekretariatu OSiR i obsługa organizacyjna Dyrektora Ośrodka,
- prowadzenie ewidencji aktów wewnętrznych obowiązujących w Ośrodku i zarządzeń Dyrektora, udostępnianie i powielanie tych dokumentów,
- przyjmowanie i rozdzielanie korespondencji po jej uprzedniej dekretacji przez Dyrektora Ośrodka; wysyłanie korespondencji Ośrodka,
- prowadzenie ewidencji korespondencji przychodzącej i wychodzącej z Ośrodka,
- prowadzenie ewidencji skarg i wniosków Ośrodka,
- analiza rozmów telefonicznych i przygotowywanie danych dla sekcji księgowości do obciążenia za rozmowy prywatne lub przekroczone limity,
- prowadzenie ewidencji wyjazdów służbowych i wydawanie delegacji,
- prowadzenie ewidencji umów cywilno-prawnych zawieranych przez Ośrodek i sporządzanie ich kopii dla pracowników realizujących umowy,
- zakup środków nietrwałych ( materiały papiernicze, biurowe, materiały eksploatacyjne urządzeń poligraficznych itp.);zarządzanie tymi środkami,
- współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka w zakresie spraw kancelaryjnych,
- prowadzenie archiwum Ośrodka,
- przygotowywanie dokumentów do archiwizacji.
V. Zasady podpisywania pism, dokumentów finansowych aktów normatywnych.
§ 23.
- Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym i kredytowym, stanowiące podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych, podpisują w imieniu Ośrodka łącznie:
- Dyrektor,
- Główny Księgowy.
- Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania i obiegu dokumentów księgowych określa Instrukcji Obiegu i Kontroli Dokumentów Ośrodka Sportu i Rekreacji w Szczecinku.
§ 24.
- Akty normatywne oraz wszelkiego rodzaju korespondencję wychodzącą z Ośrodka podpisuje Dyrektor lub Zastępca Dyrektora.
- Dyrektor może upoważnić Głównego Księgowego lub innego pracownika Ośrodka do podpisywania w jego imieniu określonej korespondencji lub sprawozdań.
- Upoważnienie, o którym jest mowa w ust. 2 powinno zawierać:
- imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe upoważnionego,
- datę udzielenia,
- okres obowiązywania,
- rodzaj spraw objętych upoważnieniem.
- Upoważnienie udzielane jest na piśmie odrębnie dla każdego upoważnionego.
- Projekty upoważnień oraz zmiany w nich przedkłada Dyrektorowi kierownik właściwej merytorycznie komórki organizacyjnej.
§ 25.
Szczegółowe zasady obiegu dokumentów określa „Instrukcja Kancelaryjna”.
VI. Organizacja pracy.
§ 26.
- Organizacja pracy w Ośrodku opiera się na podziale zadań pomiędzy zatrudnionych w nim pracowników.
- Na czas przestoju w wykonywaniu pracy na zajmowanym stanowisku pracodawca może powierzyć pracownikowi wykonywanie innej pracy.
§ 27.
- Prawa i obowiązki pracowników reguluje „Regulamin Pracy OSiR”.
- Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi Ośrodka rozstrzyga Dyrektor.
VII. Zasady organizacji, przyjmowania, rejestrowania oraz załatwiania skarg i wniosków.
§ 28.
Dyrektor przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy czwartek od godziny 14ºº do godziny 1515 w siedzibie Ośrodka.
§ 29.
- Wszystkie skargi wpływające do Ośrodka podlegają rejestracji w rejestrze skarg i wniosków prowadzonym przez kancelarię Ośrodka.
- Skarga nie może być przekazana do załatwienia osobie zainteresowanej lub w taki sposób związanej ze sprawą, że przy jej wyjaśnieniu mogłaby powstać wątpliwość co do bezstronności osoby prowadzącej postępowanie skargowe.
- W przypadku skargi na pracownika Ośrodka jej załatwieniem zajmuje się bezpośredni przełożony.
- Skargi powinny być załatwione bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
- Do postępowania określonego w niniejszym dziale, przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2013r., poz. 267 z późn. zm) stosuje się odpowiednio.
VIII. Kontrola zarządcza.
§ 30.
- Dyrektor zapewnia funkcjonowanie w Ośrodku adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej.
- Zasady kontroli zarządczej w Ośrodku określa odrębne zarządzenie Dyrektora.
IX. Przepisy końcowe.
§ 31.
- Regulamin obowiązuje z dniem jego nadania przez Burmistrza Miasta Szczecinek na wniosek Dyrektora.
- Ostateczna wykładnia postanowień niniejszego Regulaminu należy do Dyrektora.
§ 32.
- Zmiany postanowień niniejszego Regulaminu dokonywane są przez Burmistrza Miasta Szczecinek na wniosek Dyrektora.
- Nie wymagają zmiany Regulaminu, rozszerzenia i zmiany zakresów działania działów, sekcji i samodzielnych stanowisk.
Szczecinek, październik 2014 r.
-
Struktura organizacyjna OSiR122 KB
-
Zarządzenie nr 101/2014 Burmistrza Miasta Szczecinek z dnia 8 października 2014r. w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym OSiR130 KB
-
Zarządzenie nr 100/2014 Burmistrza Miasta Szczecinek z dnia 3 października 2014r. w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym OSiR132 KB
-
Zarządzenie nr 18/2013 Burmistrza Miasta Szczecinek z dnia 13 lutego 2013r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego OSiR34 KB
-
Zarządzenie nr 163/2011 Burmistrza Miasta Szczecinek z dnia 29 grudnia 2011r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego OSiR oraz jego struktury organizacyjnej83 KB
Liczba wyświetleń: 1001
Źródło informacji: Zarządzenia Burmistrza Miasta
Data źródła: 2013-02-13 00:00
2023-12-16 12:26 Migracja strony